Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Jumaat, April 20, 2007

Syukur alhamdulillah...

Assalamualaikum...

Smalam aku dah terima emel yg bgtau yg loan aku tuk beli umah dah lulus.... Alhamdulillah, aku happy sangat smalam... Bersyukur pada yang maha Esa.... Satu lagi peringkat dah lepas... seterusnya aku kena rujuk pada peguam aku untuk urusan seterusnya...

Hari nih aku dah dpt pay slip tuk bln nih, aku bersyukur sangat walaupun kenaikan gaji kali nih paling kurang berbanding thn-thn lepas... namun adalah juga kenaikannya... :)
Walaupun frust sebab tak dapat bonus lagi.. takpe.. mungkin rezeki lain kali.. hehhehe

6 ulasan:

  1. hi acik yah,

    saye pun baro book umah kat situ. umah no 22, umah 20 lak umah kawan kitorang. nak minta awak share info tentang developer ni. yelah developer ni tak famous. takut jugaklah. lepas apa jawapan diorang dengan harga simen, besin etc yg makin naik ni. kang baru don sebulan dua dah retak lak.
    tak sabar nak duk situ gak. rasa macam balik kampung

    zue

    BalasPadam
  2. Wah.. berjiran la kita nanti erk, Alhamdulillah... :)
    Berkenaan developer ni, saya pun tak berani nak komen apa2, cuma komitmen yg diberikan sepanjang tempoh untuk kelulusan pinjaman perumahan dari majikan mmg best aaa... minta apa jua dokumen, sumenya diserahkan tanpa soal selidik... Harap2, sumenya berjalan dengan lancarlah hendaknya...

    BalasPadam
  3. eh cik yah bukan kos lawyer diorang tanggung ke? kenapa awak guna lawyer sendiri ye. kos MOT semua tu tak masuk dalam loan ke?berapa ye cik yah keluarkan semua ongkosnya. sebab kitorang paham keluarkan 3k nanti lain dier uruskan. isk musykil2.
    almaklum baru first time beli umah. bnyk tak gheti.
    nie kire2nya nak tuntut ilmu gakla

    zue

    BalasPadam
  4. hehehe..
    Saya guna lawyer sendiri sebab;
    1-urusan apply loan kat opis lebih mudah coz lawyer yg saya lantik nih dah biasa berurusan dengan opis saya.
    2-kalau berlaku apa2 yg tak diingini,sekurang-kurangnya saya masih mempunyai lawyer yg boleh back up saya.

    MOT tu saya tak masukkan dlm loan sebab kalau masukkan dlm loan, kena charge interest lagi.. lg byk yg nak kena bayar nanti...Hari tu pihak developer ada bgtau pasal bayaran MOT..kena prepare kalau tak masukkan dlm loan...amaun MOT yg sebenarnya saya tak dimaklumkan lg, tapi bila refer dengan staf2 kat sini yg dah ada pengalaman beli rumah, iaitu ikut harga rumah..pusing2 maybe standby dlm RM3-4K.

    emm, nak tanya apa2 pun boleh, bolehlah belajar sama2.. hehhe.. or emel me directly -> puzie19@yahoo.com

    BalasPadam
  5. hi cik yah,
    ari tu weekend saya gi tgk site (tgk progress) setakat ni. almaklum rumah sewa kitorang pun dekat2 situ je. setakat ni piling dah complete. diorang kata next week diorang start buat umah. hmm tak sabarnya

    zue

    BalasPadam
  6. wahhh.. bestnya...

    Alhamdulillah... risau jugak saya.. sebab dah 2 kali gi tgk tapi gi masa weekend la, saya tgk ada progress sket cuma takde pekerja kat situ..

    hehehe... nak kena siapkan cepat la nih loan aggreement nih.. hehhee..

    BalasPadam