Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Selasa, Oktober 09, 2007

Salam Ramadhan

Assalamualaikum...

Hari ini dah masuk Ramadhan yg ke-27. Kejab sangat la rasanya... Dah nak raya... Aura kerja pun dah makin kurang... hehehe.. tahun nih, dah dpt keizinan untuk balik beraya kat kg sendiri.. seronok sangat.. Terima kasih ya suamiku... Keluarga mertua pun tak kisah sangat, asalkan balik beraya kat kg sana pula lepas tuh.. hehhehe. Maklumlah, 2 thn kawin... dah 2 tahun balik beraya sana.. tu yg diorang tak kisah sangat kot... Entahlah... cumanya, kata mulut cm tuh.. Kata hati.. sure terasa... InsyaAllah, kalau takde aral.. sumenya seperti yg dirancang...Menjelang mlm raya ke-dua, aku dgn hubby akan gerak ke kg sana...

Tahun nih sorang dari abg aku dan keluarganya beraya di perantauan... Sure sedih.. sayu... lebih2 lagi mak... dan keluarga mertua abg aku tuh. takpe, sabar lah.. la ni kita dah leh berkomunikasi thru internet kan.. 'dunia tanpa sempadan' la katakan.. hehehe..

Alhamdulillah, puasa kali nih aku pun dapat berpuasa penuh... InsyaAllah... letih tu mmglah letih.. mujur hubby faham... bilamasa tak larat tu, dia pun gi beli aje la makanan berbuka.. wat masa nih, rasanya baru sekali je kot yg aku ada kesempatan memasak.. tapi lepas tuh 'flet'.. cian dia... setakat nih, baru sekali jugak la yg aku 'melalu'... pergh, dugaan betul masa tuh. sebab time sahurlah selera aku macam ape jerk..

Tahap risau pasal baby makin terasa sebab berat badan aku tak bertambah... dlm 60 - 62 kg aje ... sejak awal preggy... nih dah nak masuk 7 bulan.... maunya tak risau.... harap2, lepas raya nanti.. naiklah berat badan aku nih...

oklah, dah nak kena masak tuk sahur.. caucincau!!!

2 ulasan:

  1. hi cik yah,

    selamat hari raya :)
    semalam saya gilah melawat tapak umah kita. phase cik yah dah nak siap sebab show house nak buat deret tu. lepas ni phase saya (next blok), lastly baru phase depan kita. insyaallah tahun depan boleh beraya umah baru. wah dah preggy 7 bulan ye. sedar tak sedar je. semoga ibu selamat melahirkan baby yg comel. doakan saya dimurahkan rezeki juga

    BalasPadam
  2. yup Zu..

    kami ada jugak gi tgk tapak umah sebelum cuti raya.. masa tu dah nampak dah naik batu bata dinding umah.. Alhamdulillah, semoga semuanya berjalan dengan lancar...
    Tu la, harap2 dptlah kita beraya kat umah sendiri tahun depan...InsyaAllah...

    Balik kg sempena raya, ada jugak nampak pembinaan rumah baru kat kg...tak sabar rasanya nak beraya kat umah sendiri... :)

    Tahun nih, Zu tak buat open house ke? kalau ada buat, jgn lupa jemput kami tau.. hehehhe...

    BalasPadam