Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Selasa, September 19, 2006

Hadiah Nama Bertuah!!

Assalamualaikum..
Hujung minggu lepas adalah aktiviti gemilang Kelab Kebajikan dan Sosial JTM yang mana, mereka mengadakan Hari Keluarga di Hotel Le Paris & Costa Rica, Port Dickson. Aku pegi dgn habibi aku, bertolak dari umah seawal jam 12 tengahari... kitorang singgah kat stesen bas Terminal 1, Seremban tuk hantar 'pak long' coz dia nak balik mlk.. then, kami geraklah ke PD terus.. sampai aje kat sana dlm kol 1.30ptg.. kebetulan, bilik yang bakal aku n hubby ditempatkan masih belum siap.. so melepaklah sambil bergambar... tup2, depa tukarkan bilik yg mana dah siap sebab kesian kat aku n hubby, lama menunggu... so aku ditempatkan di bilik 601... aku amek deluxe sebab bilik tu menghadap laut.. kalau amek yg lagi beso, lg mahal nak kena bayar... kalau aku amek bilik standard.. kena mengadap darat.. taknak aaaaaaaaaaa... then.. masuk aje.. hubby dah komplen... alas cadar tu ada koyak sket.. macam terpotong dengan pisau.. then marmar kat singki tu retak.. emm, insyaAllah.. selamat lagilah... hehehe..
AJK sediakan tentatif, yg mana sabtu petang tu adalah acara bebas.. tup2 depa turut buat acara limbo rock..kononnya nak buat permainan bola tampar..tapi masa tidak mengizinkan kerana game limbo rock lebih mendpt sambutan..sambutan GELAKkan peserta.. hehhe..maklumlah memasing cuba berusaha untuk menang termasuklah habibi aku.. hahhha.. tapi habibi aku tewas sebelum pemilihan top 3.. hahaha.. kira oklah tuh kan.
mlm tu, acara makan malam.. barberque.. yg agak menghampakan pasal makanan ialah.... pihak hotel dah bakar siap2 makanan tu (ayam, kambing,ikan) so... semuanya dah sejuk.. aku mmg rasa frust.. mmglah tak leh nak buat masa tuh sebab agak ramai dan hujan sket tapi kan ada khemah... so sangkaan yg meleset tu menjadikan aku hampa dan kebosanan... yelah..kalau ada yg bakar ayam...asap tu aje dah menarik perhatian... so, sesi karaoke pun sekadar saper yg nak join.. aku bukan apa...lagu febret takde.. hahha..emm, malaslah bukannya aku nih bukan reti nak berkaraoke.. nyanyi mcm2 tu aje bolehlah.. takat nak menghiburkan takde laaaaaaaaa... lagipun habibi tak bg keizinan.. hehhehe.. buat dendiam aje laaaa.. hehhehe.. so mlm tu ada cabutan nama bertuah.. yelah, sorang cabut nama then nama yg disebut tu dptlah hadiah.. hehhe.. aku tak sangka aku dpt hadiah tempat ke-2... dptlah aku periuk nasi.. aku punya target pen drive... nampaknya aku kena beli sendirik laaa pen drive tuk kegunaan aku... hehhehe... so periuk nasi tu pun aku jual kat kak lia, sebab kalau aku amek bawa balik... konpem tak pakai.. kak lia ada bgtau, periuk nasi dia rosak.. dia dlm proses nak membeli periuk nasi.. so, aku jual aje laaaaaa kat dia... then, pakat ramai2 gi main bowling.. hahha.. tak sangka lak aku leh menang antara ramai2 player tetap JTM.. maklumlah, depa tak bawa bola sendiri..kasut sendiri... tu la pasai.. hehehe.. emm, kebetulan kan...
acara pada hari esoknya (ahad) adalah yg paling kuat aku ketawa = acara sukaneka.. yg mana anak2 staf, staf dan ahli keluarga turut serta.. macam2 cara nak menang.. sabar aje la.. hahhahha...dan yg aku paling tak puas hati, bila kumpulan aku diisytiharkan menjadi naib johan kumpulan bg kategori wanita.. sebab kitorang main 3 game..sekali dpt no. 3, 2 kali dpt no 1... emm, so sebab jadi naib johan aku dpt frame saiz 4R... habibi aku pun dpt hadiah naib johan jugak.. hahhahaha... bertambah kuantiti frame la kat umah aku tu... takpelah.. lepas acara sukaneka tu...aku ajak best pren aku main air dlm kolam... aku yg beria-ia mengajak dia.. tup2 dia yg masuk kolam dulu..hahhaha... dah ler tuh, aku jugak yg takut masuk kolam yg dlm sket.. aku brani jln dlm kolam yg paras pinggang aku jerk... lebih dari tu, ai lah yg bawa aku... siap pimpin tangan aku lagi.. hahhahha.. hubby aku dah layan kengkawan guys yg dok baling2 bola dlm kolam tuh.. emm,takleh campur aaaaaa... sekali sementara mengeringkan baju yg basah.. anak ke-2 kak lia terkapai kapai... aku terlupa yg aku leh masuk kolam dan tarik dia...sempat aku jerit.. 'TOLONG!' then aku capai aje anak dia, sebab si Habib tu pun bukannya jauh dari tebing kolam tuh... dptlah aku jd heroin.. hahhha.. lepas tu, ingatkan anak dia takutlah nak masuk kolam balik.. perghhhh.. dia dengan selamba je berlari masuk kolam yg lagi satu.. aku hanya mampu menggelengkan kepala.. :)
tghari tadi, ada lagi cabutan nama bertuah...ada lagi 29 hadiah yg masih belum ada tuannya.. dan dlm ramai ramai 29 nama tuh, nama aku tetap tak bertuah.... so, aku tak dptlah hadiah.. tapi aku dpt lebihan nasi bungkus jamuan tghari tadi sebab ramai kengkawan yg tak dtg opis sebab MC, kursus, cuti dan sebagainya... hehhehe... yg pastinya, mlm nih aku tak payah masak.. hahhaha...

2 ulasan:

  1. bestnyaaaaaaaaaaaaa family day diaaaaaaaaaaaaaaa

    BalasPadam
  2. hehehe. biasa jer.. Family day tempat awak pun best jugak.. kan kan kan...

    BalasPadam