Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Isnin, Jun 19, 2006

Balik KG!!

Assalamualaikum..

Setelah lebih 3 bulan rasanya, barulah kami kembali ke kg halaman hubby di Tepen. Gumbira rasanya kedua mertuaku akan kepulangan kami, namun mereka terkejut sebab kami pulang dengan menaiki bas. Bukan apa, kepulangan kami hanya sebentar ( 2 hari, 1 malam) untuk menjenguk mereka, jadi berbaloi rasanya kami pulang tanpa kereta. Lagipun kereta hubby aku ada kat kg dah, so dptlah kami bergerak tanpa masalah, kan kan kan.
Kepulangan ke kampung kali ini agak meriah sebab dah masuk musim durian dan manggis.. Wah, akulah yg paling bersungguh-sungguh melantak durian... hahahha... Manggis jerk yg aku tak sempat melantak, merasa aje laaaaa... sebab hubby tak sempat panjat pokok manggis tu b4 balik KL... paginya, ujan selebat-lebat mungkin..so pokok tu licin... takpelah, lain kalilah sebelum berakhirnya musim manggis tuh... InsyaAllah...
Tapikan, sebelum balik kg tuh... hari jumaat mlm tuh.. aku mmg tak larat sebab pulun main pingpong masa lunch tuh all out.. dari 12.30 sampailah 2.40 ptg.. hahhaha... balik mlm tuh, aku flet.. padan muka aku!!! kononnya nak balik awallah ptg tuh.. tup2 mmg balik awal, tapi flet.. sabar aje la.. nasib baik hubby tak bersungut... hehehhe..
then, tetiba mlm tuh.. adik aku bgtau.. mak aku pitam kat umah kakak aku.. terkejut beruk aku.. terus ajak hubby gi tengok mak.. nampak sangat dia tak brape sihat tapi dah better sket.. aku mmglah risau sangat... yelah.. plan nak balik tgk mak pak mertua, kebetulan lak mak aku yg tak sihat.. manalah hati nih bleh tahan... aku pujuk bgtau aku nak tgk mak mertua sebab dah 3 bln kami tak balik.. mak pun faham... so, hehehhe..
Ingatkan kami balik dari tepen tu, nak singgah tgk mak sedara hubby yg baru bersalin baby boy kat spital KL, nak tgk mak aku kat umah kakak aku.. tup2.. rerupanya aku dah zzzzzZZZzzZ... sedar2 dah kol 2 pagi.. nak pegi apa.. hahahha.. nak gi spital mmg tak sempat, kalau dpt nak lah gi tgk ptg nih.. hope so la...InsyaAllah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan