Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Rabu, Jun 14, 2006

SuterA JepuNkU...

Assalamualaikum...
Kamiz lepas, hubby ku kembali ke Mesia dari kursus di negara matahari terbit.. Hehehe.. mestilah seronok, ilang rindu... maklumlah dia kursus kat sana tuh walaupun tak lama, tapi bagi aku 3 minggu tu dah kira lama sangat laaaaaaa.. selalunya dia kursus dlm mesia nih pun setakat 3 hari jer..
emmm, so... kepulangan dia dari jepun tuh, aku dapat hadiah macam2.. dari keluarga angkat dia lah.. dan cenderahati yang paling istimewa ialah baju sutera jepun khas. hahhha.. jgn tak tau... mana tak special kan.. baju mahal2 tu.. beli jauh2, hanya leh pakai masa tido jerk.. hahahha...
dah ler tuh, dah pakai so nak basuh lak.. hubby dah pesan jgn basuh guna mesin.. basuh tangan.. aku pun kata yelah.. so aku asingkan dlm baldi lain di sebelah mesin basuh tuh tuk kategori pembasuhan manual.. namun, belum sempat aku laksanakan pembasuhan manual... satu tragedi telah berlaku... semalam... adalah sorang insan tuh, tetiba dia rasa ingin menolong aku membuat kerja rumah...dia pun masukkan pakaian tuk dibasuh ke dlm mesin basuh... petangnya, aku balik umah jerk.. sumenya dah siap disidai...so pembasuhan pakaian adalah seperti biasa.. dan baju suteraku pun disertakan sekali.. aarrRgHhhh.. sedih sangat rasanya sebab.. baju tuh telah dibasuh oleh org lain...dengan mesin basuh lak tuh.... :( so, warna ceria pada sutera tu pun dah pudar... Aku tau hubby aku tuh sure sedih n marah cuma dia tak nyatakan secara terus dengan aku... dengan nada yg agak terkawal, dia berkata..'nak buat macamana, perkara dah berlaku'... mulanya aku dengar mcm dah terpujuk la.. then, ayat seterusnya membuatkan aku rasa terpukul... 'kenapa letak kat baldi tuh.. lain kali kalau taknak basuh.. jgn letak kat situ.. biar aje dlm bilik'... aduhai... lagilah sedih balik.. rasa terkilan yg amat sangat... tau lah.. yg dia mmg marah.. cuma emmmm.. entahlah...
Kat opis nih, sempatlah mengadu pasal baju suteraku itu dengan jiran opis nih yg merangkap tuan umah yg aku sewa.. dia pula kata 'patutnya.. baju tu takleh kena air.. ianya adalah untuk dry cleaning aje...' aduhai.... so lepas nih, kalau nak pakai baju tuh.. kenalah pk budget tuk anta gi dry clean la lepas tuh.. hahahhaha....

2 ulasan:

  1. alamak!! ciannyer... sabar laa.. mende dah jadi..bukan leh berpatah balik... apa pun, jadikan peringatan di masa depan... sabar laa yekk

    BalasPadam
  2. oho..sabar ajer la..tp insyaAllah pasti ada ganjaran yg lebey baik atas dugaan yg berlaku...aa..lagi satu..hang dah kene tagg..pi blog saya utk tau lebey lanjut

    BalasPadam