Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Isnin, Julai 17, 2006

adegan hujung minggu...

Assalamualaikum...

Sabtu yang lepas (15/07/2006)... hari yg meletihkan... kena ulang alik... ulang alik... memula tuh, hubby kata nak gi buat OT.. kat Shah Alam... tapi lepas dia kata, bukan keje dia tapi just nak g tolong merangkap sajer nak buat OT... aku pun kata, tak payah lahhhh... bukannya selalu dok umah ujung2 minggu bersama... hehehhe...

tup2, hubby pun ajaklah berjogging kat taman tasik yg terdekat dengan umah... leka punya leka dah kol 8 lebey... then kakak aku tepon.. minta tolong.. bawakan sarapan n amekkan anak dia kat sekolah kol 10...coz anak dia ada kelas tekwando... merangkap tolong belikan 'tudung mawi' kat pasar pagi kat area umah aku tuh.. hehhee.. harga tuk tudung tu dapatlah sehelai RM18 berbanding tempat lain RM30++....then dah beli2 brg tu sume...tgk2 jam dah kol 9 lebey... so hubby kata teruslah pegi umah kakak aku tuh...

bila dah settle sume2 tuh.. kitorang kuarlah.. konon2 tgk ada sale perabot.. gi la tgk, coz kedai yg terdekat tu.. kat balakong.. tak jauh dengan umah kakak aku tuh... so, adalah satu set set bilik tu...yg hubby berkenan.. kebetulan, set tu dpt harga RM990 setelah offer.. mmg dia dah berkenan...tapi manalah mampu nak byr tgh2 bln nih.. so, jurujual tuh bgtau.. kitorang leh byr deposit aje dulu.. kiranya booking aaaaa.. byr dlm RM200-300.. tapi yg kitorang mampu pun setakat Rm150.. pun diterimanya.. hehehe... brg akan dihantar ke rumah (penghantaran FOC), apabila kitorg dah ada ongkos tuk full payment, baru call minah tuh tuk penghantaran ke rumah... target nak amek set perabot tu pun kitorang letak bln yg jauh2 sket.. bln OKTOBER.. hehehhe.. bukan apa, takut tak mampu lagi kalau amek awal... yg pasti, aku nak make sure.. hubby aku dah dpt elaun2 dia yg byk tertunggak tu dulu laaa.. InsyaAllah... maklumlah keje gomen, mmg lambat dpt claim.. sabar aje aaaaaaaaa...

lewat ptg tu barulah dpt nak jogging kat taman tasik yg dicadangkan di awal pagi tuh... hehehhe... kiranya, oklah.. cantik gak permandangan kat situ...

Hari ahad (16/07/2006) plak.. tak buat apa sangat... tup2.. ptgnya, ajak hubby gi tgk lanskap kat taman tasik perdana.. kebetulan, pameran tu last semalam.. so kategori 'mesti' pegi jugak... bayaran masuk kitorang kena Rm4.00 seorang... aku ada baca blog bestpren aku.. dia masuk dengan harga RM3 je sorang... kakak kat opis nih pun criter harga tiket masuk RM3.. aku pulak yg kena Rm4.00, sabar aje laaaaaaa...

tapi, aku suka sangat la kat dlm tuh.. dptlah amek gambar byk2... kamera aku tu leh buat setting 'night portrait'.. so gambar2 mlm tuh mmg cun!!! nantilah, leps2 nih kalau ada rezeki.. aku tunjukkanlah gambar2 tuh.. hehehhe... :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan