Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Jumaat, September 08, 2006

jaMuaN kaT Opis...

Assalamualaikum...

Hari ini 8 September 2006, merupakan hari jumaat 15 Syaaban 1427 Hijrah (nisfu sya'banlah mlm tadi. hehe), yang mana hari ini adalah hari ulangtahun bespren aku (besday mum) yg ke-27..hehehe, sweet-27!! dah sebaya dah kita erk yus.. hehhee.. dengan ucapan, semoga dimurahkan rezeki dan diberkati olehNya sentiasa, InsyaAllah...

Plan nak dating dengan bespren aku nih, esok... dah plan sejak 2 hari yg lalu kot.. hahhaha.. dating??!! emm, menarik gak coz dah lama la rasanya tak jumpa...lagipun bukan kami ber2 jerk... dia bawalah habibi dia..c kenit dia skali...aku bawalah habibi aku, emmm nak bawa kenit aku..takde lagi... dan tak lupa jugak bespren kitorang yg lagi sorang.. AI... dia nih special sket sebab walaupun status dia = aku tapi dia datang sorang jer.. sebab habibi dia ada hal... takpe.. yg penting.. kita ENJOy!! hehehhe...

Emm... hari nih jugak merupakan hari yg ada jamuan kat opis aku.. Jamuan tu bertujuan meraikan salah sorang staf nak amek cuti tanpa gaji selama 3 taun.. uuuuiii lama tuuu.. bukannya apa, dia ikut habibi dia gi obe-c... emm, mesti best kan.. emmm, so..salah sorang rakan seperjuangan mencadangkan untuk buat hotpot nih.. part hotpot nih mmg best!! Rasanya dah lama dah tak buat hotpot kat opis! hehehe... sebab memasing akan bawalah masakan memasing untuk sumer org mkn.. masa depa cadangkan tuh, aku mmg terpk la nak buat tauhu sumbat isi tengggiri, macam dedolu.. tapi memikirkan ikan tenggiri pun dah mahal skarang nih.. takde harga yg belas2 dah.. maunya cecah duoploh lebih sekilo...then yg nak makan pun ramai, maunya dlm 25-30 org.. so, buat diam aje laaaaaaaaaa.. then aku pakatlah dengan kengkawan yg mana nak masak mee bandung n mee ikan tamban...sebab memikirkan aku nih pi opis naik lrt..camner nak bawa brg dengan berhimpit-himpit plak... emmm, last2 divide la tugas sorang sikit...taklah berat sangat.. sorang buat kuah bandung, sorang buat kuah ikan tamban... sorang lagi bawa kerang rebus n mee kuning, kakak lagi sorang tu bawa bawang goreng dengan daun sup/bawang..aku lak ditugaskan bawa sawi celur dengan taugeh celur.. aku nih part celur taugeh dlm air panas tu tak de masalah.. tapi celur sayur sawi nih mmg lah aku nih bodoh.. berkali-kali aku tanya...nak potong ke tak sawi tuh sebelum celur.. yg kakak nih faham, aku tanya camner nak celur sawi tuh..so dia jawablah takpayah potong, kalau nak mudah.. so aku pun ikutlah cakap dia, rupanya dia maksudkan potonglah sawi tu lepas dicelur.. aku lak celurlah dan tak potong2 sawi tuh.. aku rasa cam pelik aje... pagi tadi aku tanyalah tukang masak kuah ikan tamban nih, dia kata kenalah potong.. aku dah tergelak gelak dah... sudah!! aku kena lagi... aku carilah pisau tuk potong sayur sawi aku tu b4 event bermula... hahhah.. kiranya, oklah...

ptg smalam, ntah macamana ntah aku tergerak nak try resepi sup cendawan, so aku tanyalah kat kakak aku...plan asal aku nak buat esok, tuk majlis DATING dengan besday mum.. tapi sebab tak penah buat.. aku pun mencubalah resepi tu mlm tadi jugak.. dpt je resepi, aku terus gi beli bahan2 dia.. sampai umah terus buat.. siaplah dlm kol 11 lebey... penat gak aaaa.. sebab selalunya time2 tu aku layan tv ke layan mata ke layan habibi aku ke... hahahha..tapi mlm tadi aku berusaha jugak tuk siapkan tuk bawa sup cendawan tu ke opis pagi nih.. nak bg kengkawan opis try.. nanti, leh la aku adjust yg mana patut...yg bestnya, ada yg tanya resepi dengan aku.. siap salin lagi.. hahhaha..sedap la kononnya.. hehhe..entahlah..itulah pertama kali aku buat..selalunya kakak aku yg buat.. hahahha... kiranya, testing nih menjadi la KOT!! Apa2 pun, Alhamdulillah... bos lama tu cadangkan makan dengan pasta...emm, menarik jugak lah kan.. hehhehe

InsyaAllah, kalau bley aku nak buat sup cendawan tuh as hadiah tuk besday mum tuh, boleh tak, yus? leh la erk? hehehhe.. boleh la!!!

4 ulasan:

  1. Thanks for the soup..memang best...memang kelas..but so sorry.. mama cuma bleh jamah sket je..dia tak leh makan cendawan sangat...so, aku balun ler abiskan sensorang...hehehe...

    for yus..thanks belanjer lunch.. thanks sebab sudi ikut kerenah aku yg demanding nie.. erk...hehehe.. next time maybe my turn plaks kot.. aku blanjer makan raya kat umah aku...insya Allah kalau takde aral ler...

    BalasPadam
  2. OPps, rupanya sawi tu you yang masak.. ok la, hari tu aku makan banyak sawi, tak perasan ada ape yang tak kena pun!!! hehehe...
    Lain kali masak sup cendawan lagi ye....

    BalasPadam
  3. alahai... mmglah sawi tu tak nampak pelik ling.. sebab i dah potong b4 majlis u tu.. hahhaha..
    Em,payah nak cari masa tuk buat lagi mushroom sup tu laa coz my habibi tak braper minat.. tgklah kalau ada kerajinan di lain masa.. hehhhe.. insyaAllah...kalau tak sempat b4 u fly..tunggulah 3 thn lg, kalau u balik mesia masa tu aaa...or.. i bg resepi.. u buat lah kat sana tuk long... hahahha..

    BalasPadam
  4. sup sedap rasa daging :)
    bila nak dating lagiiiii

    BalasPadam